tää siis:

ja takaa.

Mä NIIN tykkään tästä! Mä en niinkään välitä hupuista, ja mietinkin pitkään et teenkö hupun vai enkö, sit neuloessani huppua(olin oikeestaan ajatellut kuitenkin sen tekeväni), tajusin et voin tehdä pitkän kauluksen! eli hyvä kompromissi, ei tarvinnut tehdä huppua, mutta sain itsehillintää ku neuloin kaulusta(eli siis huppua vielä siinä vaiheessa).  Sovitin päälleni tuota takkia kun olin aloittelemassa huppuvaihetta, ja sillon tuntu, et "päätän tän tähän paikkaan, tää on niin ihana!", mut sit ajattelin että nyt on pakko tehdä se huppu jo ihan itseä kiusatakseni... =)

malli on garnstudion sivuilta, suurelle osalle varmaan tuttu(en nyt malta linkittää, nyt on vaan pikanen päivitys), lankana isoveli jota kului n. 900g(punnitsin takin siten, että kävin anopin vaa'alla ilman takkia ja sen kanssa, ja laskin erotuksen. eli voi olla heittoa hiukan) . Käytin kerän loppuun, eli neuloin ainaoikeaa niin pitkään kuin lankaa riitti, ja viimeisen kerroksen alussa huomasin ettei lanka tule pidemmälle riittämään joten päättelin silmukat. Eikä sitä lankaa jäänytkään kuin muutaman kymmenen sentin pätkä, jolla ompelin napit kiinni takkiin:

kuva on sumea(takki oli edelleen mun päällä kun tän räpsäsin, ja todellakin, -kuva on oikea emäräpsäisy =)), mutta kyllähän noista noi napit erottaa. puikkoina käytin 4,5mm puikkoja, niillä sain ohjeen silmukkamäärän.

ylinn nappi on kiinnitetty napinläpilistaan, sillä unohdin tehdä viimesen napinläven! onneksi kotoa löytyi musta neppari, niin takin saa kiinni siltakin kohtaa.Eikä eroa huomaa muihin nappeihin, ellei tiedä mitä katsoa.

 

nyt täytyy joutua, lähden kaverin kanssa juhlistamaan hänen työpaikansaantiaan, sekä omia "kaksvitosia". Täytyy lähteä repimään ressiä kun "tukka ei oo hyvin", "mulla ei oo mitään päälle pantavaa" eikä meikkikään onnistu ;)