otsikko sen kertoo, tänään esitellään jotain mustaa... taas. Isäntä joskus viime vuoden puolella pyysi minua tekemään hälle huovutetut lapaset, ja täähän alko heti onnellisena neulomaan Huopasesta miehekkeelle lapasia kun kerrankin pyydetään... sitten tuli nää joulukiireet, sopivasti kun olin ekan lapasen saanut tahkottua loppuun, jo toista lapasta neulottua sen verran mitä yhdestä kerästä riittää... Huopasella kun pitää tehdä niin jumalattoman iso hanska jos meinaa saada sopivankokoisen hanskan kätöseen, mustaa on muutenkin oikea ilo neuloa pimeinä talvipäivinä(ja -iltoina). Onneksi peruslapasiin ei tarvitse neuloa kuin sileää, niin eihän sitä tarvii koko aikaa neulosta vahtia. Vuoden vaihteen jälkeen aloin kaivelemaan kätköistä lisää mustaa Huopasta, mutta eihän mulla ollut sitä! mistä lie olin saanut päähäni että olin ostanut toisenkin kerän... kaupasta ostin lisää, mutta isnpiraatio jättihanskan neulomiseen oli miinuksen puolella. Aikani väännettyä pienessä päässäni asia kanssa, tajusin ettei ne yksinäänkään neuloudu joten uhrimielellä tartuin puikkoihin. Ja sain valmista!


tässä jättihanskat on menossa pyykkiin. Jostain kumman syystä mun huovutukset ei huovutu 40 asteessa, ja 50 asteessakin ne huvuttuu vaan vähäsen. Joten jouduin vielä kolmannen(!) kerran käyttämään pesussa... Tästä oppineena, laita ensi kerralla huopasesta huovutettavat jutut suoraan 60 asteen pesuun!!!!!


kuulemma hyvät tuli, ja sehän se pää(eiku käsi-)asia onkin..

Puikkoina käytin 5,5mm sukkapuikkoja(ei ole isompia), ja lankaa menikin 128g.

ensi kerralla päivityksessä on jotaij muuta ku mustaa, eikä tule hatusta asiaa, eikä käsistä. Olen ottanut tavakseni aina uusien käsityöprojektien välissä tehdä jotain ufoa eteenpäin, ja nämä lapaset olivat uhkaavasti ufoutumassa. Pelastin siis lapasparat kamalalta tulevaisuudelta, näiden jälkeen sain jotain muuta valmiiski, mistä kirjoitan kunhan vaan omistaja saa itselleen. Jos ehdin, niin postausta tulossa viikonlopun aikana. =)