Tässä kuvia käsitöistäni mitä olen tässä vuosien varrella tehnyt:
331800.jpg

Tämän paidan tein ollessani yläasteen 8 luokalla. Tämän jälkeen en ole tehnyt itselleni yhtäkään paitaa, sillä tuo pitkäjönteisyys ei ole yksi hyvistä puolistani... Minulla ei yksinkertaisesti riitä mielenkiinto tekemään tämänkokoista työtä loppuun asti, ihme kun sain edes tämän valmiiksi. Paita on kaunis, mutta hihat ovat hieman liian pitkät ja helma hieman liian lyhyt... =)

331855.jpg

Tässä taas samana vuonna tekemäni lapaset. Tai jos tarkkoja ollaan niin kahdet lapaset, sillä neuloin kahdet lapaset jotka pistin sisäkkäin ja yhdistin virkkaamalla. vieläkin ovat käytössä, jopa avokkini on yrittänyt omia itselleen nämä lapaset... Mietin että pitäisi tehdä oikeastaan samanlaiset, mutta tehdä päällimmäinen pari huovuttuvasta langasta... ja ehkä väliin laittaa jotain mikä pitäisi tuulen ulkopuolella...

331807.jpg

Tämän tein syksyllä omalle tyttärelle. Ohjeen löysin Suuren käsityölehden numerosta 4/2006. Kyseisessä lehdessä oli kaikkiaan 8 neuletakin ohjetta, joista oli vaikea keksiä minkä tekisi. Tämän valitsin siksi koska tässä oli erikoinen nyppyneule resoreissa, kauluksessa ja hihansuissa. Tähän oli myös myssyn ohje, jota en Vielä ole tehnyt...
331819.jpg
Tässä vielä lähikuva nyppyneuleesta, tosin näkyy huonosti...

331844.jpg
Tämän boleron ohje oli myös suuren käsityölehden numerossa 4/2006. Tämä boleron olisi varmasti onnistunut jollain toisella langalla, sillä nyt tämä tekele muistuttaa lähinnä parittajan takkia... No, ehkä Iina hyväksyy muutaman vuoden päästä nuken vaatteksi... tai sitten ei.

331859.jpg

Tässä on tulossa dominotekniikalla peite. Joko Iinalle(leveys olisi nyt juuri sopiva), tai jos yrittäisin jaksaa vielä leventää, kenties sohvaviltti minulle kylmien talvi-iltojen lämmikkeeksi. Katotaan mitä tuleman pitää. Yllättäen tämänkin ohjeen löysin samasta lehdestä ja samasta numerosta kuin aikaisemmat villatakit. Kerrankin yhdessä lehdessä on minulle Paljon hyödyllisiä ohjeita, vielä kun löytäisi villahousujen ohjeen, tosin eipä tästä talvesta kovin kylmää taida tulla... =)

Uusimmassa käsityölehdessä oli myös veikeä ohje: labradorin noutajan neuleohje. Tämän aion tehdä kunhan vain löydän tieni lankakauppaan... Muutenkin olen luonteeltani semmoinen että ennenkuin saan edellistä työtä loppuun, niin jo olen suunnittelemassa seuraavaa...


Näiden lisäksi olen tehnyt lukemattomia villasukkia, jotka olen myös kuluttanut puhki...