Ehhehee. Ei tainnut jäädä kenellekkään epäselväksi tämän postauksen aihe? Hyvä. Asiaa siis piposta. tosin ei minun piposta, mä vain neuloin sen itse :D

Tässä keväsinä lämpinä päivinä tuumin että Puro langasta aieemin neulomani pipo Pikkuiitalle alkoi jo olla liian lämmin, ja viime keväiset pipot kaikki joko kadoksissa tai liian pieniä. Siispä puikot heilumaan. Viime keväänä tein oranssista spektri langasta Sagita pipon, joka meni veljelle. Vähän jäi kaihertamaan koska tykkäsin piposta kovasti ja olin suunnitellut joskus(kun veljeni kadottaa omansa) tekeväni itselleni samanlaisen. Ajattelin kuitenkin että jos tuo veljenkutale ei kadotakaan pipoa(mikä olisi suorastaan ihme), niin en kehtaa itelleni pipoa tehdä. Mutta pikkuiitalle sen voi tehdä, sen päässä jätesäkkikin näyttäis kivalta(ei sillä että koskaan sitä säkkiä tuolle päähän laittaisin). Laatikon kätköistä löytyi pari kerää vaaleanpunaista spektriä, ja koska olen ollut niin fiksu, että ole laittanut edellisen pipon tiheyden(joka ei muuten täsmännyt silloin, mutta olin laittanut viereen myös todellisen tiheyden), niin silmukkamäärän laskeminen oli aikasta helppoa. ja koska myös olin kopioinut muistivihkoon myös mallikuvioiden kaaviot, oli aika helppoa lähteä posottamaan neuletta, jahka olin vain ensin saanut mallineuleet sovitettua silmukkamäärään(mikä sekään ei ihme kyllä tuottanut ongelmia). Valmista tuli aikasta nopsaan, tässä lopputulema

Minen näytä jaksa kohdistella, kun se teksti sit alkaa vaan pomppia tyhmästi. nih. Tässä siis pipo edestä, hitsit et on söpö. Täytyy tässä yhteydessä tunnustaa, minulla on yleensä pipossa se ongelma, että aloitan kavennukset joko liian aikaisin tai teen ne liian nopeasti, jolloin pipot meinaa jäädä liian lyhkäisiksi. Tässä pipossa ei sitä ongelmaa ole, nimittäin tässä pipossa on mittaa piirun verran ehkä liikaakin. 

Kuviat ei taas(kaan) laadulla päätä huimaa, nämä on pikaräpsäisyt tältä aamulta,  aiemmista kuvista kun tuo kuvio ei oikein erottunut. 
Pipo on siis tehty Novitan  Spektri langasta, jota kului 38g 3,5mm puikoilla. 

Tässä kuva vielä omistajansa päässä. Vaikka tuolla päälaen ja pipon välissä on hieman tyhjää tilaa, ei sitä kyllä pahemmin huomaa. onpahan ainakin tilaa muksulle ajatella,kun ei pipo paina päätä. Tosin alareuna jäi hiukan kireäksi, mutta se löystynee käytössä. :)