... sukat olisi tässä näin:


elikkä Veli pyysi tekemään itselleen sukat akuuttiin varpaidenpaleluun, ja siskohan tarttu heti puikkoihin. Kotona sattui mukavasti olemaan mustaa 7veikkaa, harmaata 7veikkaa ja sitä vaaleeta /veikka rondoa jämäkerät, ajattelin käyttää ne pois kuljeksimasta. Huomasin kuietnkin että "joudun" ostamaan harmaata ja mustaa 7 veikkaa lisää, jotta veli saisi molempiin jalkoihin sukat. Kuitenkin halusin Rondon käyttää nyt ihan loppuun, ja koska langan riittävyyden arvioiminen on minusta suhteellisen vaikeaa, tain ekaan sukkaan kantapohjan harmaalla. Toiseen kantalappuun käytin Rondolangan niin tarkkaan, että ei siitä kovin kummoista pätkää jäänyt päättelyyn. Sukat siis on tehty niin, että varressa ja katapäässä on sitä Rondoa, ja kantapään jälkeen alkaa harmaat raidat.

Pahoittelen taasen surkeaa kuvaa, mä ja kamera ei olla nähtävästi kovin hyvissä väleissä. Tai minä olisin kyllä, mut kamera ei taida musta tykätä. Tietääkö kukaan, millä kameran saa kaveriksi, millä sitä lahjotaan?

Sukat on siis tehty 3,5mm metallikilkuttimilla, pitkästä aikaa oli hassunhauskaa niillä neuloa ja kuunnella samalla kilinää(ja manata kun puikko soljui välillä ongelmitta työstä lattialle). Alunperin oli kylläkin tarkoitus tehdä isommilla puikoilla, mutta minulla oli muistikirjassa Isälleni tekemien sukkien silmukkamäärät näillä nimenomaisilla puikoilla, veljelläni on samankokoinen jalka enkä jaksanut alkaa miettimään mahdollisia muutoksia silmukkamäärään, niin ajattelin kilkutella menemään metallisilla puikoilla. On niitäkin hyvä välillä käyttää niin muistaa miten ihunat ne bambuiset puikot on!

Lankaa sukkiin kului 118g, sukkien koko on 42/43.

Ajattelin vaihtaa pitkästä aikaa uuden sivupohjan, jonka olen itse muokannut jostain itseltäni löytyvästä valmiista pohjasta, joka ei kuitenkaan enää ollut käyttökelpoinen(olisikohan ollut herkun sivupohjia...) tulen tätä pohjaa vielä muokkaamaan, jahka jaksan, mutten enää tällä viikolla, tämä viikonloppu on nimittäin omistettu mulle. Mulla on tänään synttärit, joiden vieton voisi melkein sanoa alkaneen eilen, sillä;

Menin ja VOITIN kerällä-blogin arvonnassa(siis MINÄ, joka en KOSKAAN voita MISTÄÄN MITÄÄN!), ja eilen postilaatikolla käydessäni odotteli minua siellä paketti, jonka sisältä paljastui.....


Ja sori, kuvat taitaa taas olla hieman tärähtäneitä. Ei hätää, niiden kuvie ottajakin on suhteellisen tärähätnyt(tarkoitan itseäni siis, en avokkiani saati lapsiani... ;))

Siis paketti sisälsi SUKLAATA, suurin osa meni omaan napaan, tytöt sai osan ja taisi siitä jäädä avokillekkin pala tai pari, Silkkivillaa(siis mitähän mä tuosta ihanuudensta raaskin tehdä, ehkä kämmekkäät itselle?), ja ihanat pikkukynttilät(tytöt yritti viedä ne omaan huoneeseen, mutta sori vaan, ne jää keittiöön jo värinsä puolesta. Meillä on vihreää keittiössä muutenkin) Sekä tietenkin kortin, siitä lähikuva(tärähtänyt sekin, mun täytyy opettaa tytöt ottamaan kuvia, niin pääsisitte joskus nauttimaan kunnollisista kuvista XD)



Mutta ei tämä postaus vielä tähänkän lopu, sillä nyt alkaa se virallinen synttäri osuus.... Tytöt ja avokki olivat eilen pikaisesti askarrelleet minulle synttärikortin:


Ja Aivan yllättäen tänään sain postilaatikolla käydessäni kaverin lähettämän kuoren, jonka sisältä löysin seuraavaa:


(Siis mä oon varmaan ottanuut tämänkin muvan silmät kiinni, että varmasti tulis kuvasta sumea... toisaalta eipä taida ne leivänmurutkaan kuvasta erottua) Ystäväni kanssa oli aiemmin puhetta ko. elokuvasta, itse en ollut kuullutkaan elokuvasta, mutta kun kaveri ylisti maasta taivaisiin, kertoi vähän juonta, kiinnostuin. Tarkoitus oli kylläkin joskus käydä tämä ostamassa itselle, vaan unohdin joulukiireiden keskellä. Lisäksi sain ihanan kortin, jonka piti heti päästä koristamaan ah, niin täyttä jääkaapin ovea:


ja ei, meiltä EI löydy olvia... XD

mitäpä tuohon kortin sanomaan enää lisäämään, yhdyn täysin!

Olen saanut tytöillekkin jotain jo vamiiksi, ja toisen tytön jutun kuvan olenkin jo siirtänyt tänne, mutta teitä säästääkseni esittelen ne sitten kun olen saanut kuvattua toisenkin tytön tekeleen:)

HAUSKAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!!!!